FAQ

BESTILLING OG PRISER


Hvad koster et løbehold?

Det koster 750 kr. pr. hold. Et hold er på 5 personer.


Hvordan tilmelder jeg mit firma?

I skal bestille løbenumre til alle jeres hold. Tilmelding sker under fanen ”Tilmeld dig her”. Når I har indtastet jeres løbehold, modtager I en bekræftelse pr. mail.


Hvordan tilmelder jeg mange hold?
Er I mere end 10 hold, tilbyder vi jer en virksomhedsaftale. Den gør det nemmere for jer at administrere tilmelding og betaling. 


Hvordan modtager vi startnumrene?

Løbenumrene og sikkerhedsnåle er pakket holdvis og afhentes i Udleveringsteltet fra kl. 16.00. Kom i god tid, der kan være kø! Konvolutten indeholder én madkassekupon pr. hold som I kan bytte til 1 stk. madkasse i madkasseudlevering på pladsen. Madkasseudlevring fra kl. 16.30.

Husk at oplyse jeres Holdnummer. 


Kan vi betale per faktura?

Betaling kan ske med flere typer betalingskort. Har man ikke mulighed for at betale med kort, kan man selvfølgelig modtage en faktura eller EAN-faktura.


Hvornår skal jeg senest tilmelde mit hold?

DHL Stafetten er et populært arrangement for mange virksomheder. Det er derfor en god ide at bestille startnumre og teltplads så hurtigt som muligt. Såfremt der stadig er ledige løbsnumre, er det dog muligt at bestille helt op til en uge før løbet.


Vi er blevet flere løbere. Kan vi supplere op?

Så længe vi stadig har ledige løbehold, kan I altid bestille flere hold. 


Vi er 8 løbere. Hvor mange hold skal vi tilmelde?

Find en eller flere friske løbere der vil løbe en ekstra-tur, eller sats på at I kan lokke nogle flere med når dagen nærmer sig. Obs! Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture man løber.


START OG MÅL


Hvornår starter stafetten (løb)?

Stafetten skydes i gang kl. 18.00.  1. løber fra holdene med startnumrene 1-99 sendes afsted. Herefter sendes der 100 hold afsted ad gangen med et 1 minuts mellemrum. Kom i god tid, så I kan finde jeres plads i startbåsene. Gå holdene sendes afsted samlet.

 

Hvornår starter gå-holdene (walk)?

Gå holdene startes kl. 18.45. Der er mange der har valt at gå, så gør jeg klar i startområdet i god tid.

 


Hvor får man sin depeche?

Holdets depeche udlevers sammen med startnumrene. 

 

Hvordan finder jeg næste løber på mit hold når jeg har løbet mine 5 km?

Efter målstregen er der officials som guider dig den rigtige vej ind i skiftezonen. Løb videre hen til den bås som passer til dit løbenummer, få kontakt med din kollega og overdrag depechen. Der er to udgange fra skiftezonen. Kun sidste løber på holdet skal igennem målportalen.


Er der væskedepoter på ruten?

Hvis der er usædvanligt varmt, er der mulighed for væske efter ca. 2,5km. Ellers er der væskedepoter, når du forlader skiftezonen efter du har løbet. Der serveres vand.


Tidtagning

Tidtagningschippen er integreret i depechen.

 

Sådan måles tiderne:

Holdtid - Samlet tid fra første løber krydser startstregen til sidste løber krydser målstregen, dvs. inkl. skiftetiden.

Individuel tid: Tiden fra løber krydser startstregen til man krydser målstregen, dvs. uden skiftetid. 

 

Startnummeret skal fastgøres synligt på brystet med sikkerhedsnåle, så officials kan guide løbere i rigtig retning.

 

TELTE 

 

Hvilket telt skal vi være i?

Har I betilt et bord/bænkesæt vil det/de være opstillet i telte. Hvert telt er markeret med et bogstav. I kan se placeringen af teltene i ugen op til løbet på denne side.

 

Der vil også være oplysningstavler på pladsen hvor du kan se hvilket telt og bord I har fået tildelt. 

 

Er der faste pladser?

Alle borde er nummerede og I har får tildelt det antal borde I har bestilt, kun til jer.

 


KØRSEL PÅ PLADSEN


Må vi køre inde på pladsen?

Nej. Der må tranporteres ting ind på sækkevogn og lign. mellem kl. 14.00 og 17.00


Kan vi parkere bil eller trailer tæt på vores teltplads?

Nej. Benyt de omkringliggende parkeringspladser.



STRØM OG GRILL


Findes der strøm i teltlejren?

Nej.


Kan vi få strøm til vores fadølsanlæg?

Nej, men der kan købes fadøl på pladsen.


Vi har hyret live-musik, som kræver strøm. Kan det lade sig gøre?

Nej, DHL Stafetten er et løbearrangement som gerne vil indbyde til en festlig aften med plads til alle. Musikunderholdning af en mindre kaliber er velkommen, men overvej en ekstra gang om jeres naboer synes det er en lige så god ide som jer. 

 

Må vi medbringe en generator?

Nej. Generatorer er ikke tilladt 


Må vi medbringe grill?

Ja. Vi opfordrer til at man om muligt anvender gasgrill og i videst muligt omfang udviser hensyn til både løbere og tilskuere. Anvender I kulgrill, skal grillen tændes op inden stafetten starter kl. 18.00. Placér derfor grillen bag jeres telt for at undgå grillos ud mod løberuten og vær opmærksom på at grill og fakler skal være placeret mindst 3 meter fra teltene. Vær også opmærksom på at det kan knibe med ekstra plads til grill visse steder.


Hvor skal vi gøre af vores brugte grillkul?

Brugt grillkul må under ingen omstændigheder ende på græsset og efterlades på pladsen. Sluk kullene med vand, pak de kolde kul i poser og smid dem i en affaldscontainer. 


Må vi medbringe terrassevarmere eller gasovne?

Nej. Terrassevarmere og gasovne er ikke tilladt.


Jeg har spørgsmål om telte / teltbyen / opstilling af grill eller andet udstyr. Hvem kan jeg spørge? 

Kontakt Per Hussmann på perhussmann@me.com eller på 2042 1959.


MARKEDFØRING OG UDSTYR


Må vi vise de andre løbere vores nye og spændende produkt?

Aktiv markedsføring er under ingen omstændigheder tilladt. Husk på det er et løbearrangement.


Må vi medbringe flag og bannere?

Alle kan medbringe skilte, flag, bannere og andet som kan gøre dagen endnu festligere. Dog skal I tænke på jeres naboer og sikkerheden med frie flugtveje.


Hvor stort bør et banner være?

Oplagt størrelse for bannere er 1 m højt og 2-3 m langt.


MADKASSEN

Madkassen er inkluderet i prisen.


Udlevering af madkassen

Madkassen udleveres mellem kl. 16.30 og 20.30 i udleveringstelt (se placering på oversigtskort). For at få udleveret madkassen skal man aflevere sin madkassekupon som findes sammen med startnumrene.